Mi folyik itt Brestben? Pármában? Budapesten? A konyhában?

Le chat ronronne avec bonheur

Le chat ronronne avec bonheur

Lencse curry á la Bánki-tó fesztivál

2021. március 20. - Tartelettee

A fesztiválrágta alaprecept alapján szabadon, lásd alant :D

  • kb 250 g sárgaborsó --> pár órát, vagy egy éjszakát beáztatni
  • 1 bögre lencse - vöröslencsét használtam, úgyhogy ezt nem áztattam. 
  • 1 nagy fej hagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • 1 doboz sűrített paradicsom
  • 1 doboz (400 g) kókusztejszín
  • 2-3 közepes sárgarépa
  • Fűszerek: koriander, fekete bors, garam masala, gyári kurkuma+curry, római kömény, madras (hot) curry, fahéj, szerecsendió, só, cukor. 

Lusta voltam egész fűszerek kipattogtatásával kezdeni a processt, szóval mindenből porított ment bele.

Kevés vaj és olaj keverékén "rommá dinszteltem" a hagymát, majd kicsit a fokhagymát is. Hozzáadtam a kis kockákra vágott sárgarépát, majd a beáztatott sárgaborsót (ha sima (i.e. nem vörös) lencsém van, akkor azt is most adom hozzá), és némi vizet, majd pedig a sűrített paradicsomot is. Sóztam, borsoztam, fűszereztem, majd addig hagyom főni - időnként pótlom a vizet, hogy ne égjen le, de ne is legyen leves - amíg már majdnem jónak nem érzem a sárgaborsót. Ekkor hozzáadtam a vöröslencsét és a kókusztejszínt és további kb 20 percig főztem. 

Basmati rizzsel, naan kenyérrel eszem :) apróra vágott petrezselyemmel/korianderrel gyönyörítem. 

 img_20210320_150906-01.jpeg

img_20210320_111807-01.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://ronronner.blog.hu/api/trackback/id/tr9616471562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása